سبد خرید 0
جستجوی پیشرفته
جستجو بر اساس قیمت (تومان)

بخاری پراید نیکسان کار

مشاهده اطلاعات بیشتر ...
جستجو در نتایج : فقط نمایش کالاهای موجود :
مرتب سازی بر اساس : تعداد نمایش :

 در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان، از کاربردی ترین بخش های خودرو می توان به سیستم گرمایشی یا بخاری آن اشاره کرد. بخاری پراید نیکسان کار علاوه بر اینکه سبب مطلوب شدن فضای داخل خودرو میشود از بخار گرفتن شیشه های اتومبیل نیز جلوگیری میکند و در نتیجه دید راننده خودرو در روزهای برفی و بارانی خیلی بهتر خواهد بود. بخاری پراید نیکسان کار هیچگونه فشاری به موتور خودرو نمی آورد و انرژی های بدون استفاده را به طور مفید در جهت گرمایش فضای کابین اتومبیل به کار میبرد.

آبی که در اطراف موتور خودرو است گرمای موتور را به خود جذب میکند و وارد رادیاتور میشود. این گرما از طریق آب داغ بوجود آمده توسط فن به داخل کابین خودرو انتقال می یابد، در نتیجه تنها انرژی که بخاری پراید نیکسان کار مصرف میکند، توان کارکرد فن میباشد که به یاری باطری تامین میشود.

پس بخاری پراید نیکسان کار انرژی اضافه ای برای گرم کردن کابین خودرو نیاز ندارد و گرمای تولید شده توسط موتور را به دریچه ها میرساند. در ادامه نحوه کارکرد بخاری پراید نیکسان کار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بخاری پراید

نحوه کارکرد بخاری پراید نیکسان کار

همان گونه که در ابتدا گفتیم گرمای بخاری توسط موتور خودرو تامین میشود.

در حقیقت آبی که در موتور خودرو است این گرما را فراهم میکند، قابل ذکر است که در موتور خودرو مایعی جریان دارد که از وظایف آن میتوان به عامل خنک کننده موتور اشاره کرد. به این مایع آب موتور گفته میشود، آب موتور به طور پیوسته در گردش است و در مسیر عبور این آب، رادیاتور خودرو قرار گرفته است. بدین صورت دیواره رادیاتور بوسیله ی این آب گرما میگیرد.

عوامل گرم نکردن بخاری پرایدچیست؟

 از دلایل گرم نکردن بخاری پراید نیکسان کار می توان به گرفتگی یا خراب شدن رادیاتور اشاره کرد، زمانی که رادیاتور بخاری پراید تبادل حرارتی خوبی نداشته باشد؛ نمی تواند گرما را از آب به هوا منتقل کند. برخی اوقات گرفتگی شیلنگ آب وارد شده به بخاری پراید که به رادیاتور متصل است دچار گرفتگی میشود. آّبی که در موتور داغ شده نمیتواند وارد رادیاتور شود و به خوبی حرارت خود را به هوا دهد. از جمله عوامل دیگر اختلال در کار بخاری پراید؛ خرابی فن یا بخاری است. در این مورد آب داغ به خوبی وارد سیستم شده و رادیاتور هم به درستی گرم میشود اما در مرحله ی آخر هوا به خوبی وارد محیط کابین نمیشود.

بعضی اوقات هم  آب موتور به اندازه کافی نیست و از سطح مورد نظر پایین تر است. در نتیجه تبادل حرارتی به درستی انجام نمیشود، در این حالت باید به موتور خودرو آب اضافه کنیم و پس از هواگیری موتور آن را نشت یابی کنیم تا بخاری پراید به بهترین شکل کارد کند. با سرد شدن هوا نیاز به بخاری برای خودروسواران ضروری میشود و بخاری های خودرو بسیار پرکار میشوند. ولی اگر بخاری پراید دچار مشکل شود چه میتوان کرد ؟

در ادامه ی این مطلب به بررسی عوامل اختلال در کار بخاری پراید نیکسان کار  میپردازیم.

بخاری پراید

دلایل گرم نکردن بخاری پراید نیکسان کارچیست؟

 گرفتگی یا خرابی رادیاتور بخاری پراید : رادیاتور نمیتواند به خوبی تبادل حرارتی داشته باشد و گرمای موتور را از آب به کابین منتقل کند. در نتیجه بخاری به اندازه کافی گرم نمیشود و به خوبی گرم نمیکند.

برای رفع این مشکل معمولا رادیاتور پراید را عوض میکنند ولی با تمیز کردن مجاری آن هم میتوان عیب را بر طرف کرد. اگر در فصل سرما ترموستات برداشته شود آب  در هر حالتی خنک می ماند.  این حالت اصلا برای فصل سرما مناسب نیست زیرا از گرم کردن بخاری جلوگیری میکند. اما گاهی اوقات هم ترموستات خراب میشود و همواره در حالت باز قرار دارد. در این حالت هم بخاری پراید نمیتواند گرمای مورد نیاز را تولید کند و کابین به خوبی گرم نمیشود. برای بر طرف کردن این مشکل کافی است ترموستات عوض شود و سیستم را نشت یابی کنید.

برخی اوقات آب موتور به اندازه کافی نمیباشد و از سطح لازم پایین تر است. از آنجا که باید گرما از طریق گردش آب به دور موتور به دست بیاید تا گرمای موتور را به خود بگیرد ، لازم است که به سیستم خنک کاری موتور آب اضافه کنیم؛پس از آن سیستم را هواگیری و نشت یابی کنیم.

بخاری پراید

رایج ترین عیب در گرم نکردن بخاری پراید نیکسان کار خرابی فن یا دمنده بخاری پراید میباشد.

 در این حالت آب در سیستم خنک کننده کافی بوده و گرمای موتور خودرو را گرفته و رادیاتور هم به خوبی گرم میشود، ولی در مرحله ی آخر گرمای آب به هوای محیط منتقل نمیشود. برای رفع مشکل باید فن بخاری پراید را باز کرده و عیب آن را بر طرف کنیم.

بعضی اوقات هم گرفتگی شیلنگی که به رادیاتور متصل است و وارد بخاری میشود باعث اختلال در کارکرد بخاری پراید میشود. در نتیجه آب داغ نمیتوانئ وارد سیستم گرمایی شود و به خوبی دمای خود را منتقل کند ؛ ولی با بر طرف کردن گرفتگی کارکرد بخاری پراید نیز به حالت عادی برمیگردد.

استفاده از ضدیخ برای بیشتر خودروها ضروری است. اگر به میزان کافی ضدیخ در سیستم خنک کننده موتور نباشد ، بخاری به اندازه کافی گرما تولید نمیکند. زیرا بخاری پراید برای تولید کردن گرما باید حرارت را از مایعی که در سیستم خنک کننده موجود است بگیرد.

کمبود این مایع سبب میشود که باد بخاری پراید نیکسان کار سرد شود.

همانطور که مشاهده کردید برطرف کردن عیب های بخاری پراید نیکسان کار به سهولت امکان پذیر میباشد. برای برطرف کردن عیوب بخاری پراید نیکسان کار کافی است دلیل عدم گرم کردن بخاری را بیابید و آن را برطرف کنید.

نمایش همه
علاقه مندی ها ()